Päivä 7: Tietävätkö vanhempasi, että yrität pudottaa painoa? Miten he suhtautuvat asiaan?

Mä oon laihduttanut enemmän tai vähemmän viimeiset 12 vuotta (HUH!). Eli vanhemmillanikin asia on kestona tiedossa. :) Yleisesti ottaen olen aika avoin kertomaan, jos yritän keventää tai jos olen saanut uuden innostuksen laihduttamiseen. Läheisiltäni tulee poikkeuksetta tsemppiä -se on tarpeen. Kiitos siis siitä! :)

Oon monesti miettinyt, että ainakin minun kohdallani palautteen antaminen laihduttamisesta on ristiriitaista ja vastaanotto riippuu paljon fiiliksestä. Jos joku esimerkiksi kehuu, että "ootpas laihtunut paljon", niin sillä on monenlaista vaikutusta minuun. Voin ajatella ihan vaan, että "Kiitos. Kiva kun ihmiset huomaa" tai sitten voin ajatella "Kiitti vaan, olin siis ennen sun mielestä läski ja huonompi kun nyt" Tai sitten ajattelen " Ai mä oonki vissiin jo laihtunut tarpeeksi, kun ihmiset niin kehuu, nyt voinkin jatkaa suklaan syömistä". Että silleen. Helppo ei ole ihmisen miele, ei anakaan minun.

Tärkeintä olisikin ottaa positiivinen palaute tietysti kiitollisena vastaan, mutta ennenkaikkea ymmärtää todellakin se tosiasia, että teen tämän vain itseni vuoksi. Vain minun hyvinvointini tähden.

Niin ja ystäväni armaat, älkää nyt pelästykö noista mun palautteen vastaanottotaidoista. Kyllä mä oikeesti teidän tsempit otan aina ilolla vastaan ja tuntuu mukavalta jos huomaatte kun oon kaventunut (edes pari milliä :))!

 

Ajattelin muutes sellaista, että laittaisin aina viikon lopuksi tänne jokaisen päivän syödyt kalorit ja urheilusuoritukset pudotettujen grammojen lisäksi. Itse ainakin tykkään jos laihdutusblogeissa on ihan sellasta faktaa. Voi vähän vaikka vertailla toisten syömisiä ja liikuntoja jos tuntuu että oma projekti takkuilee.